Velkommen til dagplejen

Den kommunale Dagpleje i distrikt Marslev og Nymarken er organiseret under fælles distriktsleder, herunder en pædagogiske leder for hvert distrikt og en fælles dagplejekoordinator.

I distrikt Marslev er der plads til 12 børn og til at varetage opgaven er der 3 dagplejere.

I distrikt Nymarken er der plads til 20 børn. Til at varetage opgaven her, er der 5 dagplejere. Til disse to distrikter er der en fælles gæstedagplejer.

Dagplejerne arbejder ud fra et børnesyn, der tager udgangspunkt i, at det at være barn har en værdi i sig selv. Børnene skal støttes og værdsættes og have en reel medbestemmelse over deres eget liv. Vi arbejder derfor på, at skabe det gode børneliv, hvor der er er plads, tid og ro til at være barn. Dagplejerne opbygger et nært og tillidsskabende miljø med gode relationer, hvor det er muligt at understøtte børnenes trivsel, læring, udvikling og dannelse ud fra en bevidsthed om, at alle børn er forskellige. Vi bestræber os på, at se bag om barnets handlinger, spørge ind, forstå, guide og vejlede.

Vi skal sammen have fokus på at styrke både barnets trivsel og barnets læring og arbejder derfor med tidlig opsporing og indsats, så alle børn får den bedste start på livet.

Vi ser frem til et tillidsfuldt og godt forældresamarbejde, hvor dialogen imellem os er vigtig.

Eva Holm
Dagplejekoordinator