Tanja Bryld

5290 Marslev

Mobil: 22986027

Mail: tabr@kerteminde.dk

Jeg hedder Tanja, er fra 1982 og har været ansat som dagplejer siden august 2022. Jeg er gift med Hans og sammen har vi to piger, Ida fra 2008 og Anna fra 2014. Mit hjem er røgfrit og dyrefrit, udenfor har vi dog lidt høns.

Jeg er uddannet pædagog i 2007 og har arbejdet i vuggestue frem til 2022.

Jeg brænder for arbejdet med de 0-3 årige, deres udvikling, trivsel og læring.

Når I kommer om morgenen, parkerer I bag staldbygningen. Der er lavet indgang på den siden af bygningen, så vi er fri af Kertemindevejen. Under halvtaget er der plads til barnevognen, som gerne må stå her i løbet af ugen, dog skal den med hjem i weekenden og ferier.

Når I kommer ind er der plads til barnets overtøj og fodtøj. Hos mig har vi kun sutsko/strømper på inden døre – dette gælder også forældrene.

Indemiljøet:

Vi har to rum at lege i; et værelse og køkkenet. Her bruger vi meget tid på både stille lege, men også mere vilde tumlelege. Jeg har bl.a. dukker og legemad, som er meget genkendeligt fra barnets egen verden og derfor en elsket leg blandt børnene. Jeg har også forskellige klodser til konstruktionslege, her er der god brug for fantasien.

Hver dag inden formiddagsmaden, holder vi en lille samling, hvor vi synger forskellige sange. Hvert barn vælger en sang, som er symboliseret via en konkret (f.eks. kan en lego-kat symbolisere Se den lille kattekilling). Vi synger de samme sange hver dag i en længere periode og sangene er valgt ud fra ting som interesserer børnene og emner vi arbejder med på det pågældende tidspunkt.

Udemiljøet:

I haven er der skabt et inspirerende og legende børnemiljø. Vi har god plads med stor græsplæne til f.eks. boldspil, en terrasse, hvor der kan køres på scooter og cykel og en stor, delvis, overdækket sandkasse, som altid indbyder til sandkage-leg. I haven kan vi også hilse på hønsene og se min mands arbejdsmaskiner, begge dele er et store hit hos børnene.

Legestue:

Onsdag i lige uger er jeg i legestue i Marselv børnehus sammen med de andre dagplejere i Marslev. Børnene skal afleveres og hentes i legestuen, de skal have barnevogn samt skiftetøj og udetøj med.

I legestuen øver vi os i at være sammen i en større sammenhæng, vi lærer de andre børn og voksne at kende, hvilket gør barnet trygt, når det skal i gæstedagpleje.

Legestuen har et lokale i børnehaven, på den måde har vi mulighed for at stifte bekendtskab med børnehavemiljøet ude og inde og hilse på de voksne i børnehaven.