Meld dit barn Fri/ferie

Når du melder dit barn fri, sker det gennem Komme/Gå modulet i Aula

På computer findes Komme/Gå som et menupunkt i venstre side af skærmen

På telefon kan det findes under de 3 prikker nederst på siden

Under Komme/Gå skal i gå ind under fanen Fravær. Her kan barnet meldes Fri/Ferie eller syg.

1

Herunder vælger i datoen eller perioden for ferien og trykker GEM

2

Der kan også noteres en bemærkning til feriemeldingen. Bemærkningen kan læses af personalet når de tjekker ferieoversigten.

Når ferie eller en fridag er blevet oprettet, bliver det placeret i barnets kalender i Aula. Det betyder også, at hvis i skal slette ferie eller fridage som er oprettede forkert, så skal de slettes i kalenderen og ikke i Komme/Gå.

Kalenderen findes ved at gå tilbage til forsiden af Aula. På telefon findes den som et menupunkt i bunden af skærmen. På computer findes den som et menupunkt i venstre side af skærmen.

Når du skal slette ferie eller fridage går du ind i kalenderen og finder datoen hvor ferien er oprettet. Her vil ferien ligge som en blok i kalenderen man kan trykke på.

3

Ved at trykke på blokken åbner et nyt vindue, hvor man kan slette ferie. Vær opmærksom på, at man sletter ferien som den er oprettet. Det betyder, at har man oprettet en enkelt fridag, sletter man den. Har men til gengæld oprettet en hel uges ferie på en gang, sletter man også hele den uges registrerede ferie på en gang. Øverst i vinduet kan man se hvilken periode ferien er registreret.

4

Samme gør sig gældende for sletning af ferie på computer

12